Jaka grubość lakieru jest właściwa?

Lakiernik samochodowy Warszawa Białystok Ełk

Grubość lakieru to niezwykle ważna kwestia dla każdego posiadacza samochodu. Świadczy ona nie tylko o dbałości właściciela o dobry stan pojazdu, ale i wskazuje na to, czy był on naprawiany w warsztacie. Po każdym wypadku auto musi zostać naprawione – grubość lakieru zdradza m.in. wszelkie prostowania wgnieceń. Jaka grubość lakieru samochodowego jest właściwa i jak ją zmierzyć? O czym należy pamiętać i dlaczego warto udać się w tej sprawie do zakładu blacharsko – lakierniczego?

Grubość lakieru samochodowego – dlaczego jest ważna?

Grubość lakieru samochodowego to nie tylko wyznacznik ładnego wyglądu pojazdu. Owszem, jego wysoki wskaźnik świadczy o tym, że auto jest zadbane i pięknie się prezentuje, lecz jednocześnie spełnia także inną, bardzo ważną funkcję. Równa warstwa o drobnych, kilkuprocentowych odchyleniach nie powinna budzić większych zastrzeżeń, jednak jeśli różnica wynosi kilkanaście lub kilkadziesiąt procent, być może samochód uległ wypadkowi i został naprawiony w warsztacie lakierniczym. Czy istnieją jakiekolwiek normy fabrycznej grubości lakieru? Niestety nie – niezwykle ciężko jest więc ocenić, czy karoseria jest oryginalna, a auto bezwypadkowe. Szczególnie ważne jest to w przypadku samochodów używanych, które możemy znaleźć w komisach: nawet mimo zapewnień właścicieli może okazać się, że pojazd był wielokrotnie naprawiany.

Tani lakiernik Warszawa – zaufaj profesjonalistom

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje auto posiada właściwą grubość lakieru, wybierz się do zakładu blacharsko – lakierniczego. Tani lakiernik Warszawa dokona fachowego pomiaru, a jednocześnie zapewni dobrą interpretację wyniku. Pamiętaj, że grubość powłoki lakieru nie jest taka sama we wszystkich autach. W europejskich samochodach jest to zazwyczaj powłoka wynosząca od ok. 120-150 μm, nawet 170 μm (mikrometrów). Natomiast azjatyckie marki aut, takie jak np. Hyundai, Honda czy Nissan pokrywane są cieńszą warstwą rzędu 80 μm – 100 μm. Grubsza warstwa może świadczyć o lepszym zabezpieczeniu pojazdu przed uszkodzeniami, lecz jednocześnie być próbą zamaskowania naprawy u blacharza.