Jak sprawdzić pracę lakiernika?

Jak sprawdzić prace lakiernika - lakiernictwo samochodowe bez tajemnic

Jak sprawdzić pracę lakiernika? Zadanie nie jest wcale takie proste jak się wydaje, szczególnie w przypadku, gdy użytkownik nie zna się kompletnie na pracach lakierniczych lub ma niewielką orientację w tego typu sprawach. Najczęściej warsztatowe, dobrze wykonane lakierowanie po prostu da się zauważyć gołym okiem. Nie ma bowiem żadnych niedomalowanych elementów, uszkodzeń, odprysków. Niekiedy jednak zdarza się, że samochód polakierowany jest byle jak. Co o tym świadczy?

Jak sprawdzić prace lakiernika - lakiernictwo samochodowe bez tajemnic

Jak sprawdzić pracę lakiernika – konsekwencje

Niedokładnie polakierowany samochód w bardzo szybkim czasie może po prostu niszczeć. Pojawia się rdza, lakier osiada, łuszczy się lub odpryskuje. Wszystko to wpływa na pogorszenie jego wyglądu. Po drugie – auto, które jest źle naprawione pod względem lakierniczym bardzo traci na swojej cenie. Lepiej jest w ogóle go nie lakierować niż lakierować źle.

Jak sprawdzić pracę lakiernika – czego dobry lakiernik musi unikać, a co koniecznie stosować

Znający się na pracy lakiernik powinien przede wszystkim unikać szlifowania na mokro. Jeżeli już dopuszcza się do takiego wykonania to konieczne jest po całym zabiegu wygrzać auto w komorze lakierniczej.

Na pierwszy rzut oka, bez posiadania zbyt dużej wiedzy o lakierowaniu da się dostrzec błędy, które lakiernik mógł wykonać przed wykonywaniem lakierowania. Chodzi tu o zabrudzone elementy, które nie zostały zabezpieczone przed czynnością i które bardzo ciężko jest później wyczyścić. Profesjonalny lakiernik więc poświęci odrobinę czasu na odmontowanie klamki od drzwi i później jej zamontowanie, zamiast niechlujnego owinięcia klamki taśmą.

Często lakiernik podczas szlifowania przeciera się aż do blachy. Klient o tym nie wie. Ale bez odpowiedniego nałożenia podkładu, wysuszenia, przeszlifowania i nałożenia warstwy lakieru w sposób porządny i dokładny na nowym lakierze będą widoczne „wyspy”. Łatwo to zauważyć patrząc na polakierowaną powierzchnię pod światło.

Równie często lakiernicy, aby przyspieszyć swoją pracę posługują się opalarką i nie dosuszają szpachli. Rezultatem tego jest osiadanie lakieru, co wygląda bardzo nieestetycznie.

Niedoróbki wychodzą na jaw po natryśnięciu koloru. Powierzchnia wygląda na prawie idealną, zaś fachowiec pokazuje auto pod niewielką warstwą kurzu, co maskuje problem. Tak więc jeżeli dostajemy auto nieco zakurzone to może to być po prostu sprytny sposób ukrycia niedokończonej lub źle wykonanej pracy.

Szukając więc lakiernika nie należy kierować się jak najniższym kosztem wykonania naprawy czy też kwestią szybkości wykonania lakierowania. Lepiej nieco dopłacić i poczekać niż po roku być zmuszonym do ponownego odwiedzenia zakładu lakierniczego. Powyższe porady to tylko mały procent tego jak sprawdzić pracę lakiernika. W rzeczywistości można wymienić jeszcze przynajmniej drugie tyle uchybień w lakierniczych naprawach.

Jak sprawdzić prace lakiernika - lakiernictwo samochodowe bez tajemnic

Jak sprawdzić pracę lakiernika – lakiernictwo samochodowe bez tajemnic